Zašto se treba pozicionirati na Google karti

Zašto se treba pozicionirati na Google karti

U tijeku je velika prekretnica u iznajmljivanju privatnog smještaja koje mnogi još uvijek nisu svjesni, a u koju je uključen ni manje ni više nego veliki Google.

Google je odlučio prestati biti samo promatrač ogromnog tržišta koje se vrti oko iznajmljivanja privatnog smještaja te je odlučio aktivno sudjelovati i uzeti dio kolača najvećim igračima poput booking.com i airbnb.com.

Poznavajući povijest, znamo da kada se god Google uključio u neko online tržište da je unio velike promjene, što je sasvim logično kada gotovo sva pretraživanja idu preko Google-a i on je apsolutno dominantan u svijetu interneta. Tako da nema sumnje ako je Google odlučio pobijediti nekoga na internetu, da će ga uistinu i pobijediti. Ne kaže se bezveze da je Internet zatrpan leševima kompanija kojima je Google uništio posao.

Što to znači za vas, iznajmljivače privatnog smještaja?

Za početak je bitno znati da to za vas nisu loše vijesti. Google je uvijek orijentiran krajnjem korisniku i na taj način povećava svoju nadmoć nad drugima. Google jednostavno ima znanje i iskustvo da krajnjem korisniku ponudi kvalitetniju uslugu od drugih, a njegova dominantna pozicija to dodatno ističe. Svakako, da bi iskoristili benefite koje vam donosi Google uključivanjem u ovo tržište, morate se aktivirati i uzeti ono što vam se nudi.

Noviteti koje Google uvodi za privatne iznajmljivače

Mogli ste primjetiti ako u zadnje vrijeme upišete u Google tražilicu npr. “Apartmani Krk”, da vam na prvom mjestu više neće biti booking.com, nego će se na prvom mjestu nalaziti nekolicina apartmana koji se nalaze na Krku. I nisu to obični rezultati Google-a, to je specijalno Google polje (Google metasearch) koje služi za izlistavanje privatnog smještaja. Pogledajte na sljedećoj slici kako to izgleda:

Kao što se vidi na slici, možete primjetiti da to polje sadrži nekoliko rezultata za apartmane na Krku, ali osim toga, to polje nudi i filtriranje rezultata po datumu, broju osoba, ocijeni…itd. Iz čega možemo zaključiti da to nije običan ispis rezultata koji se nalaze na prvoj poziciji, nego je to sučelje za pretraživanje apartmana koje se nalazi na prvoj poziciji iznad svih drugih stranica za pretraživanje apartmana. Tako Google dominira u svojoj tražilici, jednostavno izbacuje svu konkurenciju i postavlja sebe na prvu poziciju. Korisnik više ne mora niti posjećivati nekakvu stranicu da bi pretraživao apartmane, već to radi direktno u samom vrhu Google tražilice preko posebno prilagođenog sučelja namjenjenog za tu svrhu. Da li moramo uopće spominjati koje povjerenje korisnici diljem svijeta polažu u Google (spram nekakvih manje poznatih stranica) i da će ovaj način pretraživanja apartmana zasigurno dominirati u budućnosti? Što zbog svoje kvalitete u izvedbi, praktičnosti i jednostavnosti, što zbog povjerenja koje Google ima kod korisnika diljem cijelog svijeta!

I moramo li spomenuti da Google tu uslugu privatnim iznajmljivačima nudi potpuno besplatno!? Pretpostavljam da vam je nevjerovatno čuti da pored svih internet oglasnika koji vam dovode nešto sitno rezervacija i koje jedva pronalazite u rezultatima Google tražilice, da vam Google sada omogućava da budete u samom vrhu, prestavljeni pred cijelim svijetom i to potpuno besplatno!

Je, nevjerovatno je, ali morate shvatiti da Google tako funkcionira. Google nam je već dao puno odličnih besplatnih alata. Izdvojit ćemo ih svega par: Google tražilica, Google Karta, Gmail, Youtube , mada je taj popis sada već toliko dugačak da bi mogli nabrajati unedogled. (Vidi ovdje popis 10 besplatnih Google alata za svako poduzeće)

Ok, nadam se da ste shvatili da nam Google daje odlične stvari, trenutno najbolje na svijetu i to potpuno besplatno. Kako je moguće da im je to isplativo? Tim pitanjem se nećemo baviti unutar ove teme, ali da, moguće je!

Kako postaviti vaš smještaj na Google tražilicu?

Google vas neće moliti da se pozicionirate na njegovoj tražilici, on oduvijek djeluje malo drugačije i spontanije, što je vjerovatno i ključ njegovog uspjeha. Npr. ako napravite web stranicu, vi se ne morate prijavljivati na Google tražilicu, on će automatski sa svojim algoritmima primjetiti da postoji vaša web stranica, automatski će prepoznati o kakvom sadržaju se radi na vašoj web stranici i za odgovarajuće ključne riječi pretraživanja će vašu web stranicu nuditi među rezultatima Google pretraživanja.

Ako uočimo da je to strategija koja je stvorila Google preko njegove tražilice, zar bi trebali sumnjati da se neće istom strategijom voditi i kod izlistavanja privatnog smještaja? Google sa svojim naprednim algoritmima pretražuje cijeli internet i sigurno već zna za postojanje vašeg apartmana, te vas je možda i već izlistao u svojoj tražilici apartmana. Kako god, dobro je ne prepustiti takve stvari slučaju i dodatno se angažirati kako bi unaprijedili svoju poziciju.

Isto kao što se vlasnici web stranica bore za što bolji rang u Google tražilici, tako se i vi možete potruditi da vaš privatni smještaj bude što kvalitetnje prepoznat od strane Googlea. Google nikada nije skrivao što favorizira i što mu je potrebno da bi što bolje mogao analizirati neku web stranicu, pa je tako javno objavio hrpu smjernica koje svaki vlasnik web stranice može primjeniti kako bi njegova stranica bila što bolje rangirana u Google tražilici. Isto tako Google sada prilagođava sebi tržište privatnih smještaja i pokušava što bolje analizirati dostupne podatke kako bi krajnjem korisniku mogao ponuditi što kvalitetniju uslugu. Vi tako ne morate biti statični promatrač i možete se dodatno izboriti za sebe ako slijedite Google-ove smjernice i pomognete mu u analizi podataka koje trenutno provodi. Što će više Google saznati o vama, to je vaša prednost!

Pozicionirajte se na Google Karti

Pozicioniranje na Google karti je također besplatno i to je najjednostavniji način da se prikažete Googleu. Google će otići korak dalje od drugih, poslat će vam pismo na vašu adresu sa kodom pomoću kojega ćete verificirati da je to uistinu vaša adresa. Jednom kada Google verificira da uistinu postojite na navedenoj adresi, to će mu biti vjerodostojna i bitna informacija.

Verifikacija pozicije na Google karti je izrazito bitna i to je prvi siguran korak da vas Google uvrsti u svoju tražilicu. Uvrstiti se na Google kartu možete preko vašeg Google business računa, a za korisnike koji se ne snalaze najbolje na računalu smo pripremili iznimno pristupačnu ponudu i naši administratori to mogu odraditi za vas za cijenu “pića”. Ukoliko ćete trebati našu pomoć za uvrštenje na Google kartu, javite se na uha.infocentar@gmail.com

Svakako je ovo korak koji bi svaki iznajmljivač privatnog smještaja trebao napraviti!

This Post Has 15 Comments

  1. Mirjana R.

    0 prihoda svim stranicama za oglašavanje, ovo će uništiti puno firmi koje žive od oglašavanja. :/

  2. Aldin - Vrsi

    Pozdrav svima uredno sam podnio zahtijev za prikaz na GoogleMap, i dobio pozitivan odgovor. Već neko vrijeme ne vidim nigdje nikakve naznake da sam na karti i ne znam šta dalje poduzeti?

    1. Marina

      Poštovani,
      da li ste kontaktirati Google Team i što su vam oni odgovorili? Ako ste otvorili zahtjev za prikaz na karti, budite u kontaktu sa njima do završetka procesa i samo slijedite njihove upute.
      ……………………..
      Lp,
      UHA admin

      1. Aldin - Vrsi

        Postovani koliko košta da vi zavrsite proces ugradnje u kartu umjesto mene?

        1. Marina

          Poštovani,

          mi vam možemo cijeli proces obaviti u iznosu od 50kn. Ali nije komplicirano, ako ste već započeli možda samo trebate malo pričekati da vam se jave iz Google-a za sljedeći korak.
          Ukoliko će te trebati našu pomoć, kontaktirajte nas na email: uha.infocentar@gmail.com
          …………………………..
          Lp,
          UHA admin

  3. Miro

    Kakve veze ima prikaz na Google karti sa listom apartmana na Google metasearch? Mješate kruške i jabuke! Na Google metasearch su samo apartmani koji su već izlistani na bookingu i airbnbu!

    1. Marina

      Poštovani,
      Google metasearch jeste prikaz ponude apartmana, dok je Google karta “samo karta”. Ali jedno i drugo su proizvodi Googla, a znamo da Google djeluje kao jedna velika cjelina.
      Istina je da su trenutno većinom na Google metasearch izlistani samo apartmani koji su već izlistani na Bookingu i Airbnbu, ali to je samo zato jer su to dvoje vodeći igrači u području iznajmljivanja privatnog smještaja, pa se Google prvo orijentirao da analizira tamo podatke koji su mu trenutno dostupni. To ne znači da će sa time stati i u tome i jeste trik da se prikažete na Google karti kako bi bili u prvom redu na meti Googleu da uzme i vaš apartman u obzir i uvrsti ga u svoju ponudu apartmana na Google metasearch.
      ……………………………..
      Lp,
      UHA admin

      1. Ivan K.

        Postovani,
        mi smo se uspješno prikazali na Google karti ali i dalje se ne nalazimo na tom popisu apartmana za Google metaserach. Što nam je činiti? Hvala na savjetu!

        1. Marina

          Poštovani,
          Google će vas uvrstiti u Google metasearch onog momenta kada bude imao dostupne sve potrebne relevantne podatke o vašem smještaju. Znači nije dosta da se prikažete na Google karti, bitno je da ste ostavili još traga na internetu o svojim apartmanima. Najčešće ljudi koji se bave iznajmljivanjem privatnog smještaja ostave taj trag bilo putem vlastite web stranice ili oglašavanjem na portalima koje Google redovito analizira. Morate imati barem nešto da bi vas Google prepoznao, a možda samo trebate malo pričekati da vas uvrste. Iako nebi trebalo trajati dulje od 15 dana.

          Ako vas ne uvrste, javite nam se na uha.infocentar@gmail.com, mi imamo već provjerene kanale koji ne prolaze ispod radara Googleu, pa vam možemo pomoći da vas uvrste.
          ………………………………………
          Lp,
          UHA Admin

  4. Vesna P.

    Odličan savjet i odličan članak. Hvala Vam puno! Otkako me je Google uvrstio u svoju ponudu apartmana baš se znatno povećao broj upita. 🙂
    Nadam se samo da će ova usluga stvarno ostati besplatna, jer mi je čudno da sada dobijem više upita tu nego na plaćenim oglasima a svi govore da ne može postojati besplatna reklama. Sada ispada da ipak može samo je pitanje koliko će to tako trajati. Živi bili pa vidjeli! Lijep pozdrav iz Crikvenice!

    1. Marina

      Poštovani,
      Google je iznimka ako pričamo o besplatnim stvarima. Ništa naravno nije besplatno, ali Google ima drugačije metode monetiziranja svojih proizvoda i usluga. Ono što je nama najbitnije da on uspije “malom čovjeku” omogućiti besplatan alat, a to nam je već pokazao na primjeru mnogih drugih alata koji su već dugi niz godina besplatni.
      Ali budite bez brige, naplati se on već putem reklama i raznih svojih kanala. 🙂
      …………………………………
      Lp,
      UHA admin

    2. Tomo

      To vam je samo Corona završila pa su krenuli upiti pa vam se čini da su vam krenuli upiti.

      1. Vesna P.

        Nije nije. 🙂 Krenuli su lagano upiti i sa drugih stranica za oglašavanje, ali vidim od kuda mi stižu upiti. Google je ODLIČAN!!!

  5. Tomo

    Ovo je stvarno koristan članak, ali mi je isto tako nevjerovatno da netko tko se bavi iznajmljivanjem smještaja da se već nije uvrstio na Google kartu. I prije ovoga je to bilo jako bitno, dovoljno je da gost upiše na Google karti “apartmani” i vidjet će točkice tamo gdje su apartmani pa ako imate web stranicu i ako ste je povezali sa svojom lokacijom onda će Google tom gostu prikazati i vašu web stranicu i mnogi će vas tako pronaći jer gosti često traže apartmane na karti gdje odmah vide tko je prvi red do mora i koliko je udaljen od koje plaže.Mnogima je sve drugo i nebitno samo se lokacija gleda i zato je karta bitna ako i nemate web stranicu dovoljno je da povežete svoj telefonski broj sa vašom lokacijom i opet će vas nazvati da vas pitaju za uvjete samo ako im lokacija odgovara. Zato je karta i lokacija najbitnija a tko se pobrinuo za to sada će ga Google još uvrstiti i u taj metasearch i to je sve jedan veliki dodatni plus ali oduvijek je karta bila jako bitna tako da ovo nije ništa novo!

  6. Tomo

    I kada gost dolazi u vaš grad i kada vas traži danas svi samo gledaju u mobitele i na tu kartu i puno bolje je da vas vide na karti gdje ste nego da vas moraju zvati i pitati gdje ste. I nije što će vas zvati i pitati ali puno profesionalniji dojam ostavljate ako ste na karti nego ako niste na karti.

Leave a Reply